För det är vi som är...

HAMMARBY!

Nej men det är vi väl ändå inte? Verkligen inte...

Ae nu är det då söndag igen och ännu en helg har flugit förbi, är ju så jäkla typiskt att veckorna går sjukt långsamt och helgerna skitfort. Måste väl ha att göra med att man har så förbannat tråkigt om helgerna helt enkelt!

Nej men igår var det alltså såhär att vårt lag blev bjudna på finmiddag.. en så kallad bankett! Först delades det ut blommor till höger och vänster och folk tackades av. Även priset för årets lirare utsågs.. vinnaren var väl inte alltför oväntat Oscar "Slaktarn" Liljegren! Helt klart välförtjänt! Efter det så var det dags för mat, på menyn stod Fläskfilé med Potatisgratäng och någon form av örtsås. Det hela sköljdes ner med en kall öl (var tvungen att få med ölen) vilket allt ihop blev en smakupplevelse utöver det vanliga!

När alla var mätta och belåtna så slängde vi oss in i en bibba taxibilar och åkte mot staden, destination: Konans lya (som förövrigt var en ruggigt shyst lägenhet). Där var vi sen ett tag och grundade inför den kommande utgången, när väl Hägga hade slutat ösa vispgrädde på Mannen med signalerna (Lowén) så gav vi oss av mot Platå.

Ja vad ska man säga om resten av kvällen då? Ae men man får ju alltid en påminnelse hur fruktansvärt tråkigt och överskattat det är med krogen alltså. Men iallfall så blev det då överklasshaket Platå där man var i några timmar, fick sen nog på skiten då en vakt (som var en brud) började tjata om att jag inte fick ha keps på mig. Helt sanslöst! Jag blev utkörd för att jag hade keps och så gick det brudar där inne med hattar på huvudet (riktiga störtkrukor).. men det gick fan för sig! Det är ett jäkla sätt helt enkelt...

Kvällen avslutades med att en så kallad invandrare kastade en smällare mot mig och en vännina. Var riktigt obehagligt faktiskt! Hade iförsig varit rätt shyst att mista typ synen eller hörseln. Nej men de förstår inte bättre ibland alltså, de är ju trots allt mörka. Jag vill inte vara den som är den men ibland så gör de det jäkligt svårt att inte var det!

Sammantaget, en riktigt shyst helg! Men nästa blir bättre för då är det Valborg, SÅÅÅJA!




/ Oskar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0